ПРОГРАМА НЕЗАЛЕЖНОГО ТЕСТУВАННЯ ФАХОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства освіти і науки України
від 14 січня 2019 року № 33
ПРОГРАМА НЕЗАЛЕЖНОГО ТЕСТУВАННЯ ФАХОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Програму призначено для оцінювання фахових знань та умінь учителів початкової школи шляхом незалежного тестування у межах
сертифікації педагогічних працівників.
Програму укладено відповідно до професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти»,
затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.08.2018 року № 1143 (далі – Професійний стандарт), з
урахуванням Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами
післядипломної педагогічної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 р. № 36, Державного
стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87.
Незалежне тестування є одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів та застосовується для перевірки
фахових знань та умінь як складових професійних компетентностей вчителя початкової школи відповідно до трудових функцій
(планування та здійснення освітнього процесу, забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та
родині, створення освітнього середовища) згідно з Професійним стандартом.
Метою зовнішнього незалежного тестування є оцінка фахових знань та когнітивних умінь як складових професійних
компетентностей учителя початкової школи, визначених Професійним стандартом:
? здатності вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу подану в паперовій
та електронній формах;
? здатності планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, планувати професійний
саморозвиток учителя;
? здатності здійснювати ціле- покладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із
запланованими;
? здатності дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій
школі;
? здатності до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом
початкової освіти;
? здатності до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом
початкової освіти;
? здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
? здатності добирати доцільні методи, засоби й форми навчання, відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми
навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
12:13 03.11.2019