A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Обтівський ліцей Кролевецької міської ради

"Корекція розвитку"

Дата: 12.05.2020 14:19
Кількість переглядів: 231

Тема: Розвиток дрібної моторики рук

Мета: вміти перемальовувати та самостійно зображувати узори; активізувати знання щодо механічних явищ в природі та небесних тіл; символів нашої держави; розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, пам'ять та мислення, комунікативні навички;  виховувати інтерес до навчання та спілкування, бути толерантним, поважати себе та оточуючих учня людей.

Ігри на розвиток дрібної моторики рук

Систематичні вправи на тренування рухів пальців рук роблять стимулюючий вплив на розвиток мови. Це доведено рядом дослідників (М.І. Кольцова, Е.І. Ісеніна, А.В. Антакова-Фоміна та ін.). Роботу з розвитку дрібної моторики рук бажано проводити систематично, приділяючи їй по 5-10 хвилин щодня. З цією метою можуть бути використані всілякі ігри і вправи.

Для формування тонких рухів пальців рук можуть бути використані ігри з пальчиками, супроводжувані читанням народних віршів.

"Сидить білка... "

Сидить білка, вчить потішки, 

Продає вона горішки:

Лисичці-сестричці,

Горобцеві, синичці,

Ведмедикові товстоп’ятому,

Зайченяті вусатому.

Дорослий і малюк за допомогою лівої руки загинають по черзі пальці правої руки, починаючи з великого пальця.

"Дружба"

Дружать в нашій класі дівчата і хлопчики

(пальці рук з'єднуються в "замок").

Ми з тобою подружимо маленькі пальчики

(ритмічне торкання однойменних пальців обох рук).

Раз, два, три, чотири, п'ять

(почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),

Починай знов рахувать.

Раз, два, три, чотири, п'ять.

Ми закінчили рахувать.

(руки вниз, струсити кистями).

"Будинок і ворота"

На поляне дом стоит ("дом"),

Ну а к дому путь закрыт ("ворота").

Мы ворота открываем  (ладони разворачиваются параллельно друг другу),

В этот домик приглашаем ("дом").

Поряд з подібними іграми можуть бути використані всілякі вправи без мовного супроводу.

"Кільце"

Кінчик великого пальця правої руки по черзі торкається кінчиків вказівного, середнього, безіменного пальців і мізинця;

ту ж вправу виконувати пальцями лівої руки;

ті ж рухи проводити одночасно пальцями правої і лівої руки.

 

  1. Вправа-тест «Будиночок» (змальовування за зразком, методика Н.І, Гуткіна)

Мета: розвивати вміння копіювати зразок; розвивати довільну увагу, просторове сприймання, пам'ять, уяву, дрібну моторику пальців рук.

Інструкція. «Перед тобою лежать аркуш паперу і олівець. Я прошу тебе на цьому аркуші намалювати точно таку картинку, як на цьому аркуші (перед випробуваним психолог кладе аркуш із зображенням будиночка). Не квапся, будь уважний, постарайся, щоб твій малюнок був такий же, як на цьому зразку. Якщо ти щось намалюєш не так, не стирай ні гумкою, ні пальцем (необхідно простежити, щоб у дитини не було гумки). Треба замість неправильного або поруч намалювати правильно. Тобі зрозуміле завдання? Тоді приступай до роботи».

Вправи, спрямовані на малювання узорів за зразком та по пам’яті

Мета: формувати вміння малювати узори – перемальовуючи та по пам’яті; розвивати пам'ять, увагу та уяву, дрібну моторику пальців рук.

Домалюй сніжинки так, щоб вони передали твій настрій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора