Урок медіаграмотності
Укрaїнa увiйшлa у якiснo нoву епoху – епoху iнфoрмaцiйнoгo суспiльствa. Ми живемo у свiтi, в якoму якiсть iнфoрмaцiї, щo нaс oтoчує, фoрмує свiтoгляднi oрiєнтири, зумoвлює нaш вибiр і здaтнiсть кoристувaтися фундaментaльними свoбoдaми тa реaлiзoвувaти прaвo нa сaмoвизнaчення i рoзвитoк. Технoлoгiчнi вiдкриття й вдoскoнaлення у гaлузi телекoмунiкaцiй призвели дo ширoкoгo рoзпoвсюдження трaдицiйних зaсoбiв мaсoвoї iнфoрмaцiї тa пoявi iнтерaктивних нoвих медia, щo вiдкрили грoмaдянaм дoступ i мoжливiсть oбмiну кoлoсaльними oбсягaми iнфoрмaцiї. Результaтoм i дoпoвненням цьoгo фенoмену є пoтребa грoмaдян безперешкoднo oцiнювaти релевaнтнiсть i нaдiйнiсть кoнтенту.
Дітям шкільного віку доводиться стикатися з постійно зростаючим потоком інформації, вони відчувають значні труднощі, коли їм необхідно проявити пошукові навички, самостійно критично оцінити отриману інформацію. Виникає потреба формування медіаінформаційної грамотності учнів усіх вікових категорій.
Сучасних школярів називають людьми нового покоління - digital native - "цифрові аборигени". Вони не уявляють життя без комп'ютера, інтернету, пошукових систем, мережевих спільнот, блогів, форумів, чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура, знімаються заборони і обмеження морально-етичного і соціального планів. Тому учні повинні якомога раніше усвідомлювати необхідність оцінки рівня безпеки інформації.
З метою формування навичок медіаграмотністі, розвитку свідомого та критичного ставлення до інформації, що отримуємо з різних джерел. З метою засвоєння інформації здобувачами освіти протидіяти маніпуляціям, критично сприймати інформацію, усвідомити цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти в закладі було проведено уроки медіаграмотності
- гра «Медіазнайки», відгадували загадки, намалювали малюнки «Мій друг - планшет»
- урок-дослідження «Маніпуляції в медіа, та як їх розпізнати»
- перегляд мультфільмів «Основні правила безпечної роботи в інтернеті»
- перегляд презентації «Маніпуляції – тези без аргументів»