A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Обтівський ліцей Кролевецької міської ради

Поради педагогам

 

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

  1. Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту Вашого життя. Створіть у собі вчителя!
  2. Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.
  3. Умійте поважати кожного учня і бачити в ньому особистість.
  4. Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.
  5. Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.
  6. Будьте справедливими, розумійте своїх учнів.
  7. Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.
  8. Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.
  9. Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.
  10. Хай завжди учні бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.
  11. Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій Ваших колег.
  12. Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках з учнями.
Дата: від до Скинути

Синдром річниці. Що відбувається з нами напередодні 24 лютого

 Наближається дата, яка розділила наше життя навпіл, на «до» і «після». Вже майже 2 роки повномасштабного вторгнення росії в Україну і 10 років війни, протягом якої наші люди, кожен на своєму фронті, мужньо виборюють своє право жити незалежним і вільним життям.  24 лютого. Що з нами відбувається напередодні цієї дати? Ми вже багато чого пережили і змогли адаптуватись до звуків сирен, вибухів, переміщень: дім – сховище – дім, до відключення світла, жахливих новин із фронту. Створити (наскільки це можливо) затишок там, де ми є зараз. Зробити нові кроки в своєму новому житті. І наче все частіше відчуваємо і чуємо від інших «Все більш-менш стабільно, нормально. Витримуємо». Але чим ближче до річниці війни, тим більше можемо відчувати неспокій, мати проблеми зі сном, відчувати депресивні симптоми або навіть фізично захворіти.  «Синдром річниці» важко переживається, але знання про нього і про те, чого очікувати, разом із добрим, співчутливим ставленням до себе – зроблять тобі добру справу. Що таке «синдром річниці»  Це набір тривожних почуттів, думок та/або спогадів, які можуть виникнути в річницю травматичної події або близько неї. Людина може відчувати симптоми посттравматичного стресового розладу, включаючи кошмари, спогади, нав’язливі образи, тривогу, страх, гнів або труднощі зі сном. Інші стани/почуття, які можуть виникнути - це депресія, смуток і страх.  Загальні реакції на річницю включають:  Флешбеки: раптові, яскраві спогади про подію. Може здатися, що подія відбувається в теперішній час і залучає всі органи чуття, включаючи смак, нюх або відчуття тіла.  Страх: коли виникають травматичні спогади, мигдалеподібне тіло посилає сигнали тілу, щоб підготувати його до боротьби чи втечі. Для тих, хто наближається до річниці травматичної події, ці відчуття тіла можуть бути такими ж реальними, як і в день, коли ця подія відбулася. Це може включати пітливість долонь, прискорене серцебиття та відчуття тиску в грудях або утруднене дихання.  Розчарування та злість: річниця травматичної події може викликати почуття розчарування, особливо якщо людина продовжує перебувати в ній. Люди також можуть відчувати гнів через несправедливість, що це взагалі сталося, і через те, як це змінило життя з тих пір.  Спогади, думки та почуття: підсвідомість має спосіб пов’язувати дати з травматичними подіями. Іноді спогади, думки та почуття виникають ще до того, як людина навіть усвідомлює зв’язок із річницею.  Відчуття і біль в тілі: деякі люди напередодні або під час річниці можуть помітити тіж самі відчуття в тілі або біль, які вони відчували ще рік тому, під час травматичної події.  Сни та кошмари: можуть знов з’явитись неприємні сни, кошмари. Це спосіб мозку все ще намагатися обробити та осмислити подію. Звернути нашу увагу на те, що потребує уваги і зцілення.  Уникання: коли наближається річниця травматичної події, люди можуть намагатись уникати місць, людей, ситуацій, яки б нагадували про травматичну подію. Синдром річниці Чим ти можеш допомогти собі зараз?  Піклуйся про свої першочергові потреби вдвічі більше, ніж це було до цього періоду. Здоровий сон, якісне і смачне харчування, фізична активність, прогулянки, перерви в роботі, теплий душ або ванна.  Ще більше міцних обіймів і теплого, якісного часу із близькими.  Поговори з тими, хто може розділити твої почуття. З тими, з ким є спільний досвід проживання подій цього року. Це може бути твій друг, колеги, психолог або психотерапевт, групи підтримки.  Ретельно структуруй свій час. Склади і проговори із близькими свої плани А, B і C на випадок непередбачуваних обставин або посилення бойових дій в твоєму регіоні у дні річниці.  Згадай те, як багато ти зробив/ла за цей період. Що завдяки тобі відбулось, частиною чого ти став/ла? Які зміни відбулись в тобі? У чому ти став/ла сильнішим/шою? Чому навчився/лась?  Нормалізуй свої відчуття в тілі, якщо такі виникають. У когось, хто відчуває синдром річниці, можуть пітніти долоні, прискорюватися серцебиття, з’являтись задишка. Це так мозок сигналізує тілу виділяти кортизол і адреналін у відповідь на пам’ять тих днів.  Було б корисно пам’ятати про це і проговорювати: «Це просто адреналін. Це не означає, що я зараз в небезпеці. Навпаки, саме зараз я в безпечному місці». Допоміжними є фізичні вправи. Турбуймося про себе, проживаємо свій досвід, живемо і йдемо далі до Перемоги Джерело: https://t.me/psyintouch

09:45 23.02.2024

Майндфулнес: як залучати дітей до практики усвідомленості та приклади дихальних вправ

 Майндфулнес – це стан усвідомленості людиною теперішнього моменту, здатність помічати та розпізнавати сенсорну інформацію, яку сприймають наші органи чуття. А саме, зосередження уваги на тому, що ми бачимо, чуємо, чого торкаємось, відчуваємо на смак. Також, майндфулнес – це стан фокусування уваги на власних внутрішніх процесах – думках, емоціях, відчуттях в тілі.

15:31 12.10.2023

Про психологічну підтримку учасників освітнього процесу

 Наша психіка важко переносить невизначеність. Особливо, якщо вона пов'язана з небезпекою. Перші вибухи, що пролунали по всій країні 24-го лютого, змінили нашу реальність. Страх невизначеності став на зміну мирному побуту, планам і мріям. Від побачених подій наш мозок почав працювати  в режимі стресу. А як ми знаємо, стрес негативно впливає не тільки на психічне здоров’я, але  - і на весь організм в цілому. Психіка не може відчувати постійну сильну напругу, і витісняє почуття, які немає часу та місця переживати. Так виникають різного роду психологічні проблеми, з якими не кожній людині  під силу самостійно впоратись. Тому ми з Вами сьогодні і зібралися, щоб розширити уявлення про особливості психічного стану здобувачів освіти під час нинішніх реалій сьогодення.

12:46 31.08.2023

Активності для учнів та учениць під час перебування в укритті

 Експерти UNICEF Ukraine у партнерстві з Міністерством освіти і науки розробили спеціальний порадник для вчителів, у якому зібрали ідеї активностей для школярів. Вправи рекомендовано виконувати у бомбосховищі під час повітряної тривоги, щоб нормалізувати емоційний та фізичний стан дітей. Активності будуть цікаві дітям усіх вікових груп та містять креативні завдання зі створення стендапів, музики, малюнків тощо. Завантажити посібник можна за посиланням bit.ly/3BfrudV. 

11:49 13.09.2022

Докладніше про інтерналізовану неадаптивну поведінку

 Для поглиблення знань про раннє виявлення психічних розладів, а саме про інтерналізовану неадаптивну поведінку у дітей та підлітків, пропонуємо переглянути інформацію за посиланням: https://docs.google.com/presentation/d/1IMtO50qdEaZQ9CVnDE26Jr9m8PU3Df2B/edit?usp=sharing&ouid=104023118409302276363&rtpof=true&sd=true 

15:02 27.01.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора