ПОСВЯТА В ЧИТАЧІ
СЦЕНАРІЙ "ПОСВЯТА В ЧИТАЧІ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ"
Вступне слово бібліотекаря. …Непомітно пройшов перший рік навчання. Прочитана остання сторінка Букваря. Вже читається легко, швидко. Хочеться ще щось прочитати, пізнати нове. Учень: Є книг багато – радісних, печальних, Товстих, тонких, барвистих, наче жар, Але одна - книжка усім начальник, І звуть її по простому – Буквар. Він вас повів по буквах, як по східцях Як по життю – по сторінках своїх. І от привів нарешті – подивіться - У мудрий світ чудесних скарбів - книг.
Бібліотекар. Відгадайте, діти, загадку: Біла нивка невеличка. Там розсипана пшеничка. Очками її зберем, А думкою розімнем. Нумо білу нивку обробляти – Будем все на світі знати. (Книжка)
Бібліотекар. За час навчання у школі ви, діти, встигли подружитися. Приємно, що у класі у вас є друзі. Добре, що у важку хвилину товариш поруч: він допоможе, порадить. Але бувають у житті такі моменти, коли ти лежиш хворий, сам-самісінький вдома. Дуже сумно і неприємно тоді на душі. Хто ж тоді може стати вірним другом? Коли умієш сам читати – (Стук у двері ). Входить Зайчик.
Королева книг: Діти: Королева книг: Заєць. Ой! Що це? Краще сховаюсь, а то в мене зубки цокотять від переляку і хвостик тремтить. Книга. Не бійся, Зайчику. Я - Книжка, тільки дуже хвора. Ой, як боляче моїм сторінкам. (Плаче). Допоможи мені, Зайчику! Книга. Так, тепер я зовсім не схожа на себе. Хлопчисько так мене скалічив. Бібліотекар. А зараз послухайте вірш та скажіть, як звати цього хлопчика. У Скворцова Гриші Книги - найбрудніші, Всі вони патлаті, Порвані, горбаті. Ну, немає в них лиця. Без початку, без кінця Палітурки, як ганчірки Ті книжки ридають гірко. Бився Гриша з хлопчаками. Він розмахував книжками, Дав Мишку по голові — Замість книжки стало дві. Гірко Гоголь всім жалівся; Чепурун він був колись, Хто б тепер його впізнав? Нечепурою він став. Бідоласі Робінзону Шкіру зідрано з картону Намальовано гарбуз.
А в граматиці пом'ятій На сторінці тридцять п 'ятій Виріс раптом сажотрус. В географії Петрова Намальована Корова І написано: «Сія Географія моя. Хто цю книжку візьме стиха Той зазнає горя й лиха».
Книжка. Ой, ой, як боляче! У мене вся палітурка облетіла! От цей Гриша! З мене він листочки повиривав і бутерброди загортав! Моїй подружці наступив брудним черевиком на сторінку, он бачите, слід так і залишився, а на іншу - склянку з варенням перевернув, всі сторінки злипаються, Як погано нам всім живеться! Заєць: Друзі, чим ми можемо допомогти Книжечкам?! Королева-книга. Діти, а ви знаєте, як треба поводитись з книжками? (Діти відповідають). . Так, молодці. Книжки не можна рвати, малювати, брати брудними руками, загинати сторінки, закладати ручками або олівцями, битися ними, кидати їх. Бібліотекар А ще є правила користування книгами.
Не роби на сторінках книг позначок чорнилом, не виривай сторінок; Не можна читати під час їжі.
Не читай у ліжку. Не слинь пальці, коли перегортаєш сторінки.
Не читай під час руху. Бережи книгу від вогню чи вологи.
Якщо книга порвалась — обов'язково її підклей. Вчасно повертай книгу у бібліотеку. На неї чекають інші читачі.
Королева-книга. Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі і добрі діти. Ви мені сподобались. І тому я надаю вам право користуватися книгами з мого книжкового королівства. Але, як кожен громадянин цієї країни, ви повинні дати обіцянку. (зачитує урочисту обіцянку). Я, вступаючи у ряди читачів, урочисто обіцяю: - Поважати книгу. Виконувати всі правила користуванням книгою! Не рвати, не бруднити, не малювати на її сторінках, не розфарбовувати її! Всі діти. Обіцяю! Якщо якійсь книжці потрібна допомога, зробити все, щоб книжка не "хворіла". Всі діти. Обіцяю! Ніколи не проходити спокійно повз тих, хто «ображає» книгу. Всі діти. Обіцяю! Бібліотекар: Любі першокласники! Ми дуже раді, що наша шкільна бібліотека поповнилась новими читачами. З сьогоднішнього дня, ви стали постійними користувачами бібліотеки. Вона завжди відкрита для Вас. Ви, дорогі діти, піднялися ще на одну сходинку на шляху до знань. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим.
А що ви найбільше любите читати? А які казки ви знаєте? А давайте всі разом створимо ілюстрації до однієї з казок. Прочитайте, що це за казка? Правильно, це казка «Колобок». Зараз ми створимо ілюстрації, а потім розповімо казочку і розмістимо малюнки у правильній послідовності. А тепер пограємо у гру. Я буду показувати малюнки персонажів різних казок , а ви говоритимете назву казки. Бібліотекар.
Читайте, читайте, читайте. Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів. У добру щасливу путь у Королівство Книг! |