A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Обтівський ліцей Кролевецької міської ради

ВОГОНЬ - ДРУГ, ВОГОНЬ - ВОРОГ

Дата: 20.09.2019 22:12
Кількість переглядів: 216

ВИХОВНИЙ ЗАХІД "ВОГОНЬ - ДРУГ, ВОГОНЬ - ВОРОГ"


 

«Вогонь – друг, вогонь – ворог»

Виховний захід для учнів 4 класу

 

Тема. Практичне заняття «Вогонь-друг, вогонь-ворог» .                      

Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

                                                  Хід проведення

I Організаційний момент

 

Вправа «Знайомство».

Ваші міркування «Навіщо людині сірники».

(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).

 

II Повідомлення теми заняття

1. Гра «Шифрувальник»

-Яка тема уроку  дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.

                                                                         5 во

                  6 гонь

 

                                                              1 Во               7 во

      3  др                                4 уг                                              2  гонь

 

                                                                 8 рог

2.     Вправа «Очікування».

а) Учні свої очікування записують на аркушах паперу.

б) Підведення підсумків вправи.

 

III Повторення вивченого матеріалу.

3.     Вправа «Асоціативний кущ»

- Ваші асоціації до слова «Вогонь».

                                                             Газплита

                          Запальничка                                      Небезпека

 

                           Сльози            Страх         Тепло                Піч

 

Рятувальники                     ВОГОНЬ                      Сірники

 

                                                                                Руїни

                      Горе                    

                                         Біда            Полум’я

 

4.     Розповідь вчителя з елементами бесіди.

-         Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?

-         Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).

Якщо холоди настали –

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

                               - На вогні готують їжу,

                                  Пиріжки мама пече.

-         Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

                               - Як смеркне тільки надворі,

                                 Вмикаєм лампочки в кімнаті.

-         А в печі велетенській – у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

                                    - Летить ракета в небесах,

                                      Вогонь із сопла рветься - ах!

                                      Такий він сильний, мудрий, дужий.

                                        Вогонь потрібний людям, друже.

Вчитель

       Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

-         Чому люди його бояться?

(Відповіді учнів)

Вчитель.

        Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.

 Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

   Сьогодні ми про це і поговоримо. А працювати будемо у групах.

 

4. Вироблення правил роботи на занятті.

 (Вчитель записує на дошці).

·        Об’єднання у групи.

·        Вибір лідера.

·        Прийняття думок від кожного члена групи.

·        Правило піднятої руки.

·        Максимальна активність.

·        Презентація роботи.

 

5.     Вправа «Пошук точок дотику»

а) Об’єднання у групи: «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп)

  Завдання

За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.

Група №1

а) На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

(Недбале поводження з сірниками).

 Група №2

 б) Електропраска – кожен знає –

        У побуті допомагає.

        Та пам’ятати має кожний:

         Лишать без нагляду її не можна.

(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).

Група №3

 

      в) Наказали мама й тато

          Всі електроприлади разом не вмикати,

          Бо нагріється розетка,

          Спалахне вогнем умить,

          І від того дім згорить.

(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).

Група №4

 

     г) Калорифер не вмикати

         При фіранці, - каже мати.

         Мама вийшла і не знає,

         Що вікно уже палає.

(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).

Група №5

r) Новий рік! Зійшлись малята,

Щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам – прикрасам – зась!

Глиця щоб не зайнялась.

(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).

 

б) Робота у групах.

в) Презентація роботи.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора