A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Обтівський ліцей Кролевецької міської ради

19.03.20

Дата: 19.03.2020 09:55
Кількість переглядів: 218

Тема. Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.

Читати, відповідати на запитання.

 – визначити тему та ідею поезії

 – знайти у вірші епітети, пояснити їх роль

 – навести приклади використання антитези у творі;

 - переглянути презентацію про Італію.

https://www.slideshare.net/Marusya2212/ss-16221235

 

 

            «Барометр настрою»

        Діти, відомий англійський письменник Дж. Свіфт створив чарівну

успіху: «Розум + праця = успіх». Я бажаю, щоб сьогоднішній урок для кожного з вас був успішним, щоб від своєї праці ви отримали задоволення.

 

- А ось і перша наша станція – «Історична», на якій ви більше дізнаєтесь про Італію та її визначні історичні місця. А допоможе нам у цьому наш екскурсовод.

1. Повідомлення учня – «екскурсовода»(огляд ілюстрацій, відео презентація матеріалів про Італію)

            Вчитель:

  • А тепер ми з вами зупинимося на станції «Біографічній», де дізнаємося про життя і творчість Джанні Родарі.

           

2. Розповідь учнів – «біографів» про життєвий і творчий шлях письменника

            І учень. Джанні Родарі народився 1919р. в Ломбардії (одна з провінцій Італії) в трудовій сім’ї. Батько його був булочником, мати з дитинства працювала на паперовій, а потім на шовково – ткацькій фабриці, пізніше була служницею в багатому домі.

            ІІ учень. Майже все дитинство провів Джанні біля плити, мішків з мукою та вугіллям, допомагаючи батькові в пекарні. В дитинстві він мріяв бути музикантом, художником, майстром іграшок. Але його віддали навчатись в духовну семінарію. Саме там Джанні захопився читанням книг великих письменників.

            І учень. Більше двох років у стінах семінарії Родарі не витримав. У 1937 році, в сімнадцять років, він уже починає викладати у початковій школі. Під час другої світової війни Родарі бере активну участь у боротьбі з фашистами в русі Опору.

            ІІ учень. З 1948 року Джанні Родарі працює літературним співробітником італійської газети «Уніта»(«Єдність»). За його ініціативою в газеті створюється відділ «Для дітей», тут і були надруковані його перші вірші.

            І учень. У дитячу літературу Джанні Родарі прийшов через газету «Книга». У рубриці «Куточок для дітей» стали з’являтися веселі вірші про життя дітей та їхні мрії. Їх поет друкував під псевдонімом Ліно Пікко.

Перша книжка Родарі вийшла у світ 1950р. і мала назву «Книга філастроке» («філастроке» - колискові).

ІІ учень. За нею пішли: «Потяг віршів»(1952р.), «Поїзди і міста»(1955р.), «Малим і старим про Італію й Рим»(1956р.), «Здрастуйте, діти!»(1957р.), «Вірші про небо і землю»(1961р.), «Всесвітній хоровод»(1962р.), «У небі і на землі»(1966р.)

І учень. Основною темою віршів Джанні Родарі є життя і праця італійського народу, а улюбленими героями – люди звичайних буденних професій: нічний сторож, рибалка, булочник, чистильник взуття, шахтар і шкільний учитель.

ІІ учень. Джанні Родарі писав не тільки вірші. Наприкінці 1950 року на сторінках журналу «Піоньєре», редактором якого був тоді Родарі, зявилася його повість – казка «Пригоди Чиполіно». Саме завдяки їй імя Родарі стало відомим у всьому світі. Ця казка перекладена більш ніж на тридцять мов світу.

І учень. Успіх Чиполіно спонукав Родарі написати ще кілька казок: «Подорож Блакитної стріли», «Джельсоміно в країні брехунів», «Казки по телефону», «Торт у небі», «Джип в телевізорі», «Синій світлофор».

ІІ учень. Джанні Родарі – лауреат Міжнародної премії імені Ганса Крістіана Андерсена. Його казки знають діти не тільки в Італії, а й в інших країнах світу. На російську мову твори Родарі перекладав С.Я. Маршак, на українську – Г.Кочур та М. Лукаш.

 

3. Словникова робота

Вчитель:

  • Діти, скажіть, будь ласка, що  привозять туристи на згадку про ті місця, які вони відвідали? (листівки, сувеніри)
  • Що найчастіше зображено на листівках? (визначні місця, архітектурні пам’ятки та ін.)

            Вірш, над яким ми сьогодні будемо працювати, так і називається -  «Листівки з видами міст…». Для того, щоб зрозуміти його зміст, нам необхідно зясувати значення деяких слів. Це ми зможемо зробити на  станції «Пізнавальна», звернувшись в «Довідкове бюро».

            Повідомлення учнів-«літературознавців»

  • Капітолій – один із семи пагорбів, на яких виник Стародавній Рим. На Капітолії побудований Капітолійський храм, який теж називали Капітолієм. Там відбувалися засідання сенату і народні збори.
  • Колізей – амфітеатр, де відбувалися бої гладіаторів.
  • Форум – площа для масових зборів.
  • Мілан – місто Італії, де знаходиться один з найкращих соборів світу, побудований в готичному стилі.
  • Пізанська вежа – знаменита похила вежа висотою 55-56м.
  • Гавань – захищене від вітрів місце, куди заходять кораблі.
  • Неаполітанська затока – затока Тірренського моря, знаходиться на західному березі Італії, ширина якої – 30м.
  • Везувій – один із десяти смертельних вулканів світу, останнє виверження якого відбулося 1944року.
  • Венеція – найромантичніше місто Італії.
  • Гондоли – човни.
  • Гулі – ігри.
  • Синьйори – звертання до чоловіків.
  • Глянець – блискуча поверхня.

Відповідати на запитання

  • Яке враження справив на вас вірш?
  • Який його настрій?
  • Яку картину ви уявили під час читання вірша?
  • Що ви можете сказати про життя італійців?
  • Що протиставляє автор у вірші?

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора