A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Обтівський ліцей Кролевецької міської ради

"Корекція розвитку"

Дата: 23.04.2020 09:11
Кількість переглядів: 218

Тема: Увага. Розвиток довільної уваги.

Мета: Розвивати увагу, довільну увагу, вміння орієнтуватися у просторі

А.В. Семенович пропонує наступні етапи формування просторових уявлень:

1. Орієнтування в схемі власного тіла.
2. Орієнтування в навколишньому просторі:
• визначення напрямків щодо себе;
• орієнтація себе щодо інших об’єктів.
3. Просторові схеми і диктанти.
4. Конструювання і копіювання.

Завдання:

Що переплутав художник?

 

Вправа «Спереду-ззаду».

Дивлячись у дзеркало і обмацуючи частини тіла спереду, дитина називає їх (ніс, груди, брови і т.д.), аналогічно ззаду (потилиця, спина, п’яти і т.д.). Потім із закритими очима по інструкції послідовно доторкається до передньої (задньої) поверхні свого тіла і називає відповідні частини тіла.
 

Вправа«Далі-ближче».

Дитині пропонується назвати у себе (щодо, наприклад, голови) частини тіла, розташовані «ближче, ніж …», «далі, ніж …», «ближче, ніж … але далі, ніж …».

 

«Рухи в одному напрямку». Запропонуйте дитині витягнути руку вправо, відставити ногу вправо, повернути голову вправо, нахилити голову до правого плеча, зробити три нахили вправо, присісти на праве коліно і т.д. Так само відпрацьовуються інші напрямки: зліва, зверху, знизу, спереду і ззаду.
«Що знаходиться праворуч від мене?». Попросіть дитину, не повертаючись, перерахувати те, що знаходиться праворуч від неї. Після цього повернутися направо і знову перерахувати те, що тепер знаходиться праворуч. Покрутіть її і запитайте: «Що тепер праворуч від тебе?». Аналогічно відпрацьовуються напрямки зліва, спереду і ззаду.

. «Моя рука, твоя рука».

Дитина, стоячи обличчям до дорослого або сидячи навпроти ляльки, визначає за вказівкою дорослого спочатку у себе, потім у партнера (ляльки) ліву руку, праве плече, ліве коліно і т.д. Потім треба помінятися ролями: інструкцію дає дитина.
 «Роби, як я!».Сидячи навпроти дитини, педагог дає інструкцію: «Роби своєю правою рукою те, що я роблю правою». Цікаво робити по черзі однакові жести однойменними частинами тіла (витягнути праву руку, потім ліву ногу; зігнути спочатку ліву ногу, а потім праву руку і т.д.).
«Будь уважний!».Попросіть дитину визначити правий і лівий черевик, рукав, кишеню, штанину на одязі, що лежить в різних положеннях; знайти лівий і правий відбиток босої ноги.
Стійкий навик можна виробити тільки за участю батьків, наприклад давши їм завдання постійно звертати увагу дітей на деталі одягу, речі в руках у людей, що йдуть назустріч по вулиці, а також проводити зазначену вище роботу по картинках в книгах, журналах і т.п

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора